onsdag 5 februari 2014

Magnolia - Tilda with a gift for you

Jag fick en beställning på ett födelsedagskort till en fyrtioåring. Det är en liten utmaning att göra kort till någon som man inte vet något om, men jag hoppas att både hon och beställarna blev nöjda.

Prickigt papper på hela kortbasen. Kakservett och cheesecloth bakom huvudmotivet. 
Pappret har jag inte köpt själv, så jag vet tyvärr inte vilket varumärke det är. 

 Huvudmotiv från Magnolia - Tilda with a gift for you från Turning Leaves Collection 2012.
Hon är målad med Distress Ink (pads). Alla kantstämplar (förutom den runda) 
kommer från Stempelglede - Vintage Garden.

 Blommor från You Do och fotoremsa från Tim Holtz.
Fjädrarna köpte jag för flera år sedan och pärlorna likaså.

 Under huvudmotivet har jag satt fast en bit sotad wellpapp för att få lite höjd.

Insida med likadant papper som på framsidan, stämplad i kanterna.
Textstämpeln är ett kollage från Reprint. Det har jag stämplat med Memento Tuxedo Black
bästa vattenfasta stämpeln som finns. Och den torkar snabbt! 

Kram J

2 kommentarer:

  1. Hej, Det var jag som fick kortet och det var jättefint. Precis i min stil. Du är superduktig! Tack! /Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Å, tack! :) Vad roligt att du tyckte om det. Och grattis! :) /J

      Radera