torsdag 20 februari 2014

Magnolia - Edwin with stolen heart

God kväll!
Jag har ett nytt kort att visa. Jag har inte många Edvingossar, men den här fick jag i Magnolias Stampclub en gång. Han är söt, men jag kan inte bestämma mig för om han står upp eller sitter ner. Idag står han upp i alla fall. :)

 Framsida med papper från Panduro
Liten kakservett, tag med spetsband och lite cheesecloth. 
Och såklart wellpapp! :) Ordentligt chalkad.  Den stora 
bruna rosen är från Prima. 

 Stämpel från Magnolia - Edwin with stolen heart målad med Distress Ink 
Idag är jag nöjd med målningen. 
Denna gången har jag också försökt skugga lite bakom motivet i ett försök att ge det lite djup.

 Wellpapp! :) 

 Hjärtat är krackelerat med Crackle Accent
Färgen blir lite intensivare också. 

Kantstämplar från Stempelglede (inte den runda) 
Bokstäverna är små stickers från Panduro.
De små rosorna är från You Do.

Hoppas du tyckte om det. :)
Kram J 

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Tusen tack för din söta kommentar inne hos mig! Allt är bra med mig! Jag har behövt fokusera mycket på skolan de senaste månaderna och har inte haft någon riktig ork att hålla igång kortmakeriet, men nu börjar jag känna att det börjar klia i fingrarna av skaparlust igen och att inspirationen börjar komma tillbaka :)

    Älskar ditt kort! Vilka härliga, vackra färger. Tycker speciellt mycket om hur det mörkröda hjärtat bryter mot allt det blå och blir ett underbart blickfång. Superfint! Extra snyggt med Crackle Accent på också, som pricken över i. Du är verkligen en mästare på att få till det där lilla extra :)
    Älskar den chalkade wellpappen också, vilken härlig 3D-effekt och lite tuffare känsla kortet fick. Jättesnyggt!

    Stor kram!
    Hanna

    SvaraRadera