torsdag 9 augusti 2012

Gammelrosa?

Igår gjorde jag ett kort med något annorlunda huvudmotiv än vanligt. Ingen Magnolia! Men jag är nöjd och hoppas att  mottagaren blir ännu nöjdare.

 Framsida på vit kortbas. Papper från Maja Design Vintage Summer. 
Motiv med flicka från gammalt klippark jag hade i mina gömmor. Kan vara Panduro. 

 Hela bilden med huvudmotivet har jag lackat med Crackle Accent. 
Kanterna runt om har jag skrapat och färgat in med lite Distress Ink Vintage Photo.

Liten blomgrupp på Cheese cloth. 

 Den stora blomman är från Panduro (finns i flera olika färger) 
Fågelburen vet jag inte designen på, men är inköpt på Panduro. 
Gammalt spetsband från egna gömmor, infärgat med 
Distress Ink Vintage Photo för att inte den skarpa vita färgen
ska sticka ut för mycket.

 Insida på kortet, med dikt av Siv Andersson. 

Så sött papper! Har köpt en hel del lösblad under sommaren, 
så det kommer säkert från Panduro. Minns inte riktigt.

Hoppas ni tyckte om det. :) Have a nice day! 
Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar