måndag 28 maj 2012

Dopkort

Min fina systerdotter Molly döptes nu i lördags. Det var en jättefin dag i Säfsen, med fantastiskt väder och massa folk som var där för att fira hennes dag. Syrran hade ordnat allt så himla bra och fikat var SÅ GOTT!! Hennes pavlova borde finnas till efterrätt på alla bord i Sverige, varje dag!
Molly fick jättemånga fina presenter. Men jag kan nog säga att vårt kort till henne var finast. ;)

 Motiv från Magnolia Princes and Princesses Collection 2012
Papper från underbara Maja Design, Vintage Summer Basics.
Kantstansen runt kortet är från Dovecraft.

 Vintage Market-alfabet, lite chalkat med Distress Ink Vintage Photo
och lite vit akrylfärg. Cheesecloth bakom designpappret.

 Blomsterarrangemang med blommor från olika märken. Vita och rosa är från Panduro.
Världens sötaste lilla charm!

 Insida med underbar dopdikt av Siv Andersson. (min absoluta favoritdiktare)
Pappret är från Panduro (designblock)
Kanterna är rivna och chalkade med Distress Ink Vintage Photo.

Har faktiskt köpt en kantrivare nu, för att skona naglarna. Fungerar ypperligt! 
Lite kan man ju ändå riva själv, för att få upp lite mera struktur.
Som ni ser har jag använt min fina kantstämpel här också, fast inte i den vanliga färgen.
Här har jag valt Bundled Sage för att få det att smälta in lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar