tisdag 25 november 2014

Magnolia - Tilda with balloon (svartvit)

Godmorgon!
När jag har lite ont om tid eller helt enkelt inte har lust att färglägga ett motiv så gör jag det svartvitt. Eller gråskala kanske man ska kalla det. Det går så mycket fortare och det är rätt så fint tycker jag. 
Om man sedan har lite andra färger till så blir det ju rätt piffigt. :) 
Det här blev ett gråskaligt, men ändå färgstarkt kort till en färgstark tjej. 

 Färg färg färg! Älskar´t!! :) Tilda ser nästan ut som om hon är målad med kol, men det är hon icke. 
Jag har som vanligt använt mig av Distress Ink - Black Soot
Ballongen och rosetterna är målade med Fired Brick och även krackelerade med Crackle Accents.

 Fina Tilda!
Stämplarna kring kanterna är från Stempelglede.

 Stor ros som jag har sotat lite med distresser.

 Tagsen har jag först embossat och sedan färgat in med distress ink med hjälp av världens bästa verktyg - ink blending tool. Jag skulle aldrig klara mig utan den! 
Texterna är från underbara Stempelglede.

Gillar att det händer något mer på tagen, utan att man egentligen tänker på att man har stämplat kanterna. Ton i ton. :) 

Tack för att du kikade in. Hoppas du hittade lite inspiration! 
Kram J

2 kommentarer:

  1. Åh så läckert!
    Vilka färger! Älskar hur ballongen och hårbandet är röda och resten av Tilda är svartvit. Otroligt häftigt och effektfullt. Du är så himla duktig! :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Hanna! :) Och tack för att du är en sån fin inspiratör! <3 Både som DT och nu på din egna blogg. Du är fantastiskt duktig!!
      Kramar!

      Radera