fredag 11 april 2014

Magnolia - Baby Tilda

Hej!
För någon månad sedan fick jag en beställning på att göra ett kort till en nyfödd liten flicka.
Och det tänkte jag visa idag.

 Lilla goa Baby Tilda från Magnolia.
Papper från Panduro. De har verkligen lyckats med den här kollektionen!! 
Förutom blommor har jag använt wellpapp, kakservett, hattnål och cheesecloth. 
  
 Motivet är stämplat med Memento Tuxedo Black och 
målat med Distress Ink  (pads).
Kantstämplarna (inte de runda) är från Stempelglede.
De små fjärilarna och kronan är glittrade med Stickles Stardust.

 Lilla blomkollaget. Några är från You do, den stora rosen är från Prima.
Den lilla fjärilen har jag klippt ut från ett designark och satt en liten halvpärla i mitten.

 Fler rosor och liten fjäril. 

 Fjäril, sotad med Distress Ink Black Soot och liten nallecharm.

 Flickan heter Myra. Så sött så man smälter!
Bokstäverna är små stickers från Panduro. De sitter på 180 g papper, chalkade och 
fastsatta med 2 mm distanskuddar.

 Insidan med text och plats för egen hälsning. 

 Stor textstämpel från Inkido.
Nallarna är utklippta från ett designark och ordentligt chalkade för att få ett
äldre utseende på dem. Tänk gammalt bokmärke...

Det bygger en smula. 

Det var det jag hade till er idag. Trevlig pysselhelg! :)
Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar