lördag 21 september 2013

Tilda med morötter

Vi har en trädgårdsälskande granne här som är så himla trevlig. Hon har frågat om mitt "pyssel" flera gånger och flera gånger pratat om att komma och titta vad det är för nåt. Det har vi inte fått till än, så nu när hon nämnde det sist vi sprang på varandra så tänkte jag att jag skulle göra ett kort till henne för att ge ett exempel. Såhär blev det.



 Framsida med huvudmotiv från Magnolia - Tilda med morötter.
Papper från Maja Design.
Bakom huvudmotivet finns cheesecloth. Älskar det!

 Tilda är målad med Distress Ink (pads)
Jag är så förtjust i dom små fjärilarna. Skulle kunna täcka ett kort med sådana. 
Det är en stans, som jag tror är inköpt på Panduro för hemskt många år sedan. 
Alla kantstämplar kommer från Stempelglede. 

 Klisterbokstäver från Panduro. Jag har klistrat fast dom på vanligt vitt papper,
klipp ut och chalkat kanterna med Distress Ink - Walnut Stain
Dom sitter fast med distanskuddar 2 mm, för att få lite dimension på det. 

 Små blommor. Den vita är från Prima, chalkad med Distress Ink - Forest Moss.

Lyktstolpen är en die från Magnolia, skuren med Sizzix Bigshot.

Insida med underbart papper från Magnolia.
Dikt av S.Andersson. 

Puss å kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar